Politiek café VVD Son en Breugel

UIt de Mooi Son en Breugel krant.

Politiek Café VVD Son en Breugel

Uit recent onderzoek (Necker onderzoeksbureau) blijkt dat het vertrouwen van burgers in de lokale politiek onder druk staat. Dat is terug te zien in de relatief lage opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen in Nederland en blijkt ook uit gesprekken met inwoners.

Hoe dat in Son en Breugel is, weten we niet, maar al onze raadsleden en burgerraadsleden zijn gewoon bereikbaar en aanspreekbaar als we die criteria mogen gebruiken.

Ook zijn er inloopavonden voor inwoners en de Politieke avonden zijn natuurlijk ook bij te wonen. “Maar toch verwachten we niet dat een landelijke trend aan Son en Breugel voorbijgaat, dus we denken dat ook hier een afstand wordt ervaren tussen inwoners en lokaal bestuur”, zegt Merks. “Daarom is het goed om eens informeel en onder prettige omstandigheden met elkaar in gesprek te gaan. Daar is goede reden voor, want er staat de komende tijd nogal wat op de politieke agenda: een nieuwe visie voor het centrum Son en een nieuwe visie Mobiliteit waarin wordt geschetst hoe wij hier met het verkeer om willen gaan. Zaken waar we allemaal mee te maken zullen krijgen. Maar er zijn natuurlijk ook vele andere onderwerpen waarover we het met onze inwoners over kunnen hebben”.

Juist daarom start de VVD Son en Breugel op dinsdag 30 januari een Politiek Café, aldus Don Pasanea, raadslid voor de VVD in Son en Breugel. De eerste editie zal plaatsvinden bij Lúva wijnen aan het Raadhuisplein 5 in Son en Breugel en begint om 19.30 uur. “Een mooie gelegenheid om de ervaren afstand tussen inwoner en lokale politiek te overbruggen. Wie weet worden de eerste gasten wel onze stamgasten, want we zijn voornemens om regelmatig ons "café te openen”. Zo legt Pasanea uit. “De VVD Son en Breugel nodigt de inwoners op deze manier uit om mee te denken over de politieke uitdagingen die in het verschiet liggen.”

Martien Merks, Don Pasanea, Marco Pulles en Kaj den Daas.